To boy,

To boy, Kalau tak pandai nak jaga hati perempuan ! Kalau tak pandai jaga maruah perempuan! baik tak payah mengenali dan rapat dengan perempuan, Allah cipta kaum adam untuk melindungi kaum wanita yang lemah tapi bukan untuk sakiti hati wanita dan buka untuk mengambil peluang untuk menjatuhkan maruah perempuan, zaman sekarang dah cukup payah betul nak cari lelaki yang betul betul jaga hati perempuan dan maruah perempuan, kalau ada pun dalam 100 tu hanya ada satu or dua orang ja, bertapa susah untuk memilih lelaki yang reti jaga maruah dan hati perempuan. 

To girl, Kalau dah dapat lelaki yang reti menjaga maruah dan hati anda, jagan la pulak mengambil peluang sepenuhnya, hargailah mereka yang ada ciri ciri macam tu, bukan senang nak dapat lelaki macam tu, and Aku berasa simpati jugak dekat kawan aku kawan aku memang sayang dekat lelaki tu , memang lelaki tu ada ciri ciri macam tu but, sayang lelaki tuh salah faham, memang sebelum nih nak cakap bahagia tu allahualam la yang tu aku tak tau aku bukan jenis bizi body, tapi lelaki memang ciri ciri cam tu kawan aku pun sayang sayang sayang dekat dia , di sebab kan salah faham and depa pun _______? but sedih jugak kerana itu ja depa _____? aku pun terasa apa yang dia rasa , aku boleh faham keadaan dia.. memang simpati gila. kalau korang tau cerita lebih lanjut pasti korang akan rasa simpati gila gila, dan terasa. okey nihH dah cerita kepada yang lain dah nihH sorry heeehe, jadi ingat lah bagi lelaki dan perempuan kalau dah ada lelaki cam tu jagan mengambil peluang dan lelaki jagan la jatuhkan maruah perempuan pulak.

contoh to boy, yang mana ada adek perempuan kalau orang lain jatuhkan maruah adek korang apa korang akan rasa mesti la rasa marah kan, but sama la dengan orang yang korang nak jatuh kan maruah tu, sebelum nak buat fikir lah dalam dalam jagan nak jatuh kan maruah perempuan terus ja. oraiitt ingat tau! di dunia nihh memang kita seronok happy sangat sangat but di akhirat mybe akan membuat anda menderita. biarlah di dunia hanya sekadar seronok sederhana dan seronok untuk kebaikkn ja. oraiit take care. assalammualaikom

Tiada ulasan:

Catat Ulasan