Tip tip semasa budak pmr.

salam ? tadi aku ada motivasi dekat sekolah jadi aku ingin nak berkongsi tip tip dekat hampa jadi aku harap tak bersalah kalau aku nak berkongsi dengan hampa semua kan . terlalu best tadi dengan ustaz apa nama entah aku terlupa . ustaz ni memang lawak . and best cara dia mengajar jadi baca lah dekat bawah ni .



APA ITU KEJAYAAN ?


- dapat capai apa yang di inginkan oleh diri sendiri.
- dengan ALLAH REDHA pada apa yang kita capai .

RESEPI KEJAYAAN 

- matlamat
*mulakan cita cita dengan NIAT .
-kesungguhan
*siapa berusaha dia yang berjaya
*tekun
- sistematik
* meletakan sesuatu kepada tempat.
-sabar
*berusaha dan terus berusaha
-fokus
*tahu apa yang hendak dibuat
*mulakan kerjaya yang paling penting

Asas kejayaan seorang pelajar 

sedar , bertanggungjawab
tidak mudah berputus asa
mempunyai kemahuan yang membara
yakin dengan usaha atau diri
memiliki teknit belajar

kehidupan seorang berjaya

jaga NIAT
jaga hubungan dengan ALLAH
jaga hubung sesama allah.

amalan orang yang berjaya

tidak tinggal solat
selalu berigtifar
berakhlak mulia
suka berkongsi ilmu
rajin berdoa
fikir positif

hidup berkualiti dengan islam

-mulakan dengan bismillah 
- selepas solan baca surah an nasyarah
-sebelum tidur baca 14 surah al mulk sebanyak 11 kali
-zikir " ya haadi , ya alim , ya khabir, ya mubiin selama tiga kali

ketika peperiksaan

-mula baca al fatihah dan selawat 3 kali
- ya allah 3 kali ya nur 2 kali ya alim
- ya allah 3 kali ya muid 3 kali dan selawat.

ketika selesai peperiksaan

-alhamdulillahi ala kulli hai
-hasbunallah wa ni mal wakil
- laa haula la wu la quwata illa billah . ( ketika menutup kertas)

jadi takat ini sahaja aku mampu kongsi sebab yang ni sahaja aku dapat dari ustaz tu amal la insyak allah . allah akan makbul permintaan hampa.. :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan